watercolor-378-western-lake-drive WaterColor "Mint Julep" 378 Western Lake Drive

WaterColor "Mint Julep" 378 Western Lake Drive

10 guests 4 bedrooms 4.5 bathrooms

HOME HIGHLIGHTS:

- 4 adult bikes provided

- Minutes from Beach Club/beach access

- Parking for 3 cars (one covered; two tandem spaces)

- Hi Def flat screens in 3 upstairs BRs; 27”

- Blu Ray player in living room

- Granite counter tops throughout

- No hassle off street parking

- Outdoor Gas grill

- Large front screened porch plus large sitting porch upstairs

- Complimentary beach set up each morning which includes: 2 beach chairs and 1 umbrella (Service will be provided March 1 - October 31st)

EXECUTIVE ACCESS: WaterColor guests staying at this 360 Blue property have complimentary access to 5 award winning community pools, the use of two kayaks or canoes for one hour per day, as well as 20% off stand up paddle boards at the WaterColor Boathouse and, for an additional cost, limited tee time access to award winning Shark's Tooth and Camp Creek Golf Courses, 20% off daily or weekly passes at the WaterColor Fitness Center and 2 tennis courts at both WaterColor and Shark's Tooth Club.

DETAILS: This home is wrapped in both screened and open porches, making the entrance extremely welcoming. The first floor of this home boasts a spacious open floor plan. The coastal decorated living room opens up to the dining room that includes a large family table. Through the kitchen you will find a charming outdoor area with a grill and two car ports.

The master bedroom is located on the first floor. This suite includes a plush king bed, massive closet and a beautiful ensuite bathroom.

Just upstairs you will find the three convenient guest bedrooms. The first king bedroom includes an ensuite bathroom and tree top views. Across the hall you will find an additional king suite with an ensuite bathroom and views overlooking the awesome second floor porch. The final bedroom on this floor includes two twin over twin bunk beds and an ensuite, perfect for extra guests or kids!

SLEEPING ARRANGEMENTS (Sleeps 10):

- Master Bedroom, First Floor - King Bed, Private Bathroom with Shower and Tub

- Guest Bedroom, Second Floor - Two Twin Over Twin Bunks, Private Bathroom with Shower/Tub Combo

- Guest Bedroom, Second Floor - King Bed, Private Bathroom with Shower/Tub Combo

- Guest Bedroom, Second Floor - King Bed, Private Bathroom with Shower/Tub Combo

Please note: Effective March 15, 2014, golf cart rentals in WaterColor must be made through The Electric Cart Company and will be limited to 30 vehicles throughout the community at any given time. Only one cart may be rented per home and rentals will be granted on a first-come, first-served basis.

**Beach Club Construction Update: We are excited to announce the Beach Club in WaterColor is now open with the completion of Phase 1! The Main Pool and Upper Deck have been completely refurbished, and the Main Pool Deck and Rita Bar now offer additional lounge and seating areas. Although limited, grab-and-go food options are also available. Phase 2 is expected to be completed later this fall, and will feature two additional pools. Until then, however, the Beach Club will be closed on Mondays to allow construction to continue safely and unobstructed.

  • 4 Bedrooms
    4½ Baths
    Area Fitness Center
    Bikes
    CD Player
    Ceiling Fans
    Coffee Maker
    Cooking Utensils
    Cookware
    Covered Parking
    Deck
    Dish Washer
  • DVD Player
    Full Kitchen
    Golf Course
    Ice Maker
    Microwave
    Near Beach
    Nearby Grocery
    Patio
    Private Parking
    Refrigerator
    Shared Pool
    Tennis
  • Toaster
    Washer & Dryer
    WaterColor
    Wireless Internet
    Executive Access Homes
    Air Conditioning
    Beach Chairs & Umbrella(s)
    Private House
    Screened Porch
    Park District
    30A
    Sleeps: 10
Title is required
Name is required
Email is required
Check In Date is required
Review is required

Thank you for entering your review. The review will become available to the system shortly.

13 13

Overall Rating:

4.6154 4.6154
October 2019 Stay
Lois Cartwright
Review Date: 10/20/2019
Rating:
1 5 5

Great location for Beach Access and to avoid some of the crowds. Having beach chairs and umbrella available was really convenient!! Loved the house with two porches!

Property Manager Response:
Lois, we are delighted to hear that you enjoyed your stay in WaterColor. We certainly agree that this home is in a great location for having quick and easy access to the beach and that the porches are such lovely spots to hang out. Thank you for staying with 360 Blue. We look forward to hosting you again soon!

August 2019 Stay
Kathy Neel
Review Date: 09/03/2019
Rating:
1 5 5

We had a wonderful stay, everything was great.

Property Manager Response:
We are delighted you had such a wonderful vacation in Watercolor! Thank you for staying with 360 Blue and we hope to host you as our guest again soon!

August 2019 Stay
Valerie Hatcher
Review Date: 08/26/2019
Rating:
1 4 5

Vacation with some family. Great location! I agree with other review. Bed is really high. Would take that into consideration when renting again. Comfortable living room and patio. Upstairs comfy too. Could use a deep cleaning. Overall would recommend.

Property Manager Response:
We are delighted you enjoyed your stay in Watercolor! Thank you for your valuable feedback on the bed- we will discuss that with the property manager/owner. Thank you so much for choosing to stay with 360 Blue and we hope to have you back soon!

June 2019 Stay
emily newell
Review Date: 06/15/2019
Rating:
1 4 5

Great house, super location near beach and restaurants. Comfortable furniture and our favorite-the screened porch. Only negative is the master bedroom bed is so high that you need a stool to get in and out of! Especially an issue for older people. Enjoyed our stay!

Property Manager Response:
We are so thrilled that you enjoyed your stay in this beautiful home! We could not agree more, the screened in porch is a highlight. We hope to see you back soon for your next beach getaway!

December 2018 Stay
Karen Welden
Review Date: 01/02/2019
Rating:
1 3 5

House has a great layout. It needs to have a deep clean. It was dirty and the sofas were stained. The master shower had mildew all in it. The cushions on the porch were mildewed as well. The cable needs to be updated to High def. Hope this will be addressed for the next guests.

Property Manager Response:
We deeply apologize for the frustration you felt during your stay with us in Watercolor. We will be sure to share your valuable feedback with our entire team in hopes to correct everything you mentioned. Thank you for staying with 360 Blue, we hope to see you again soon!

July 2018 group vacay
Jessica Moore
Review Date: 07/21/2018
Rating:
1 5 5

We absolutely loved our stay at The Mint Julep. All of the rooms were comfortable and floor plan was perfect for kids to run around. The porches on both floors were all great. This house was perfect for walking to Seaside and Watercolor inn and shops. We loved our vacation!

Property Manager Response:
We are so thrilled that you had such a wonderful vacation! The photo you shared is absolutely adorable! We agree that this home is perfect for families and is in a great location! We hope to see you all again very soon!

March 2018 Stay
Ann White - Spunner
Review Date: 04/20/2018
Rating:
1 5 5

We had an absolutely fabulous week. And since we had been switched over from VRBO to 360 Blue I was VERY skeptical and SO wonderfully surprised. We had zero issues. The biggest concern we encountered was with young people riding bikes in the dark with no lights and carrying speakers playing very loud and vulgar music. Watercolor is going to have to address this issue!

Property Manager Response:
We are so excited that you had such a fabulous week! Thank you for sharing the picture of your beautiful family. To know that you were skeptical and ended up being wonderfully surprised with 360 Blue makes our day and we are grateful for the kind words! We love our guests and our level of service to them is our priority. In regards to the lack of lighting on the streets and the loud music-we have addressed these issues with WaterColor, and hope that it will be better next Spring Break. Thank you again for your feedback; we are really looking forward to helping you plan your next trip to stay with us!

March 2018 Stay
Lois Cartwright
Review Date: 03/16/2018
Rating:
1 5 5

Great location for Beach Access and to avoid some of the crowds. Having beach chairs and umbrella available was really convenient!! Loved the house with two porches!

Property Manager Response:
We are thrilled that you enjoyed your stay in this amazing home. We hope to see you back again soon!

November 2017 Stay
Margaret Poitevint
Review Date: 11/25/2017
Rating:
1 5 5

It was a wonderful visit to Watercolor. We love the app and the personal calls to check on us. My daughters and their husbands loved being here!

Property Manager Response:
We are so thrilled that you had such a great stay in this amazing home. We loved working with you and hope you will be back for another visit soon!

August 2015 Stay
Steven Frahm
Review Date: 09/06/2015
Rating:
1 4 5

We very much enjoyed our vacation and our stay at 378 Western Lake. The house was very well laid out and very comfortable. Watercolor was very quiet at the end of August -- a good thing -- as most school-age children were back in school. We, our children, and our young grandchildren mostly had the pools to ourselves. A few minor criticisms--there were cobwebs in the chandelier over the dining room table, and there were no potholders. Our daughter-in-law burned her fingers. Lastly, while our rental rate was slightly reduced from peak season, when we saw how deserted Watercolor was, we felt the rate should have better reflected the minimal demand. We felt a bit taken.

Property Manager Response:
What a precious photo, thank you for sharing! Thanks for staying with 360 Blue over the holiday weekend! Labor Day is our last big exciting weekend of the summer, so we're so glad the community was quieter than usual! We apologize greatly for any missed cobwebs and lack of pot holders. We will be sure to add those immediately! Be sure to call us next time while you're in town as we're always here to help! Thank you again and hope to see you next year!

August 2014 Stay
Elizabeth Williams
Review Date: 08/14/2014
Rating:
1 5 5

Wonderful family vacay for a 2nd year in a row! A little hiccup with the fridge and A/C but 360 Blue was great and reaponsive. Looking forward to 2015, thanks for having us!

Property Manager Response:
What a beautiful family! We just love to see all those smiling, happy faces! Thank you so much for choosing 360 Blue for your family vacation and for taking a moment to share your experience. We are sorry about the AC issue, but happy we were able to get it quickly taken care of and get you back to enjoying your stay. We are so happy to hear you had a great trip and we can't wait to have you back!

August 2014 Stay
Steve Carpenter
Review Date: 08/10/2014
Rating:
1 5 5

Thank you for letting us stay in your home during our vacation. This was our second trip to watercolor and we thoroughly enjoyed this trip. This home had plenty of space for the four of us and is very comfy. We had a small issue with the refrigerator when we arrived but the folks at 360 Blue took care of it as soon as we called. Couldn't ask for better service or a nicer place to stay. We look forward to staying here again next year. Thank you!

Property Manager Response:
What handsome young men and a beautiful background! Thank you so much for choosing 360 Blue for your family vacation and for taking a moment to share your experience. We are so thrilled to hear that you enjoyed your stay and that we were able to get the refrigerator issue cleared up quickly for you. We hope you'll be back for more beach adventures soon!

July 2014 Stay
Angela Acevedo
Review Date: 07/28/2014
Rating:
1 5 5

Great house for an unforgettable vacation. Hope to return every year!!

Property Manager Response:
This is such a great place for a fun family photo! We are so happy to hear that you enjoyed the home and your stay. Thank you for choosing 360 Blue for your family vacation and for taking a moment to share your experience. Nothing makes us happier than to be a part of such fond family memories - except maybe being a part of a fun family tradition! Come back and see us soon, we'd love to have you!

When you book a stay with 360 Blue, you get access to a world class vacation with the area’s most extraordinary eco-tourism adventures and family friendly experiences. We have a variety of activities from half day to full day experiences and we’ve handpicked every detail – door to door luxury transportation, kid’s camps, stand-up paddling adventures and much more! Book your perfect getaway then let our guest ambassadors help you plan your adventures!

Western Lake

SUP

Arnetts

Arnetts Trail Rides

Sunset Cruise

Pontoon Food

Yoga on the beach

Yoga on the beach experience

Morrison Springs